dilluns, 15 de febrer del 2010

Avui entrevistem a: Laura Baix


Avui encetem un nou espai al Bloc on entrevistarem autors locals. Avui us presentem la Laura Baix, una jove escriptora banyolina que ja té publicats un parell de llibres infantils (La pedra encantada i La bruixa pallufa). I,  a més a més, en prepara un tercer per a l'abril. 

1.- Quan vas començar a escriure? Per què?
De molt petita ja m’agradava escriure, però m’hi vaig posar més seriosament quant tenia més o menys vint anys. Un dia vaig trobar una redacció que havia escrit de petita i em van venir ganes de convertir-la en una història de debò. D’aquí en va sortir La pedra encantada.

2.- En què t’inspires per crear les teves històries?
En res en concret i en moltes coses suposo. Totes les experiències que viu una persona la fan ser d’una manera o d’una altra. A l’hora d’escriure passa el mateix.

3.- Què crees primer els personatges o la trama?
Els primers a aparèixer són els personatges principals de la història, però va tot molt lligat, ja que quan imagino un personatge ja l’imagino en un context.

4.- Quan escrius ho fas per a tu o penses en els possibles lectors?
Ho faig per a mi, però a partir del moment en què em van publicar el primer llibre, vaig ser conscient que el que escrivia potser seria publicat i ho llegiria altra gent. Això, inevitablement, fa que tinguis en compte certes coses. En el meu cas, sobretot penso en els valors que es transmeten amb allò que escric.

5.- Podries donar un consell als joves que vulguin escriure?
Que llegeixin molt perquè això els ajudarà a millorar el seu estil i els enriquirà molt com a persones. I sobretot que escriguin molt i sobre allò que vulguin.

6.- Estàs treballant en algun nou projecte?
Ara mateix estic amb les últimes correccions del meu últim llibre “La clau Apsu” que sortirà publicat aquest abril per Barcanova.

7.- Per últim, podries recomanar als lectors de la Biblioteca un llibre i un autor que t’hagin agradat especialment?
És difícil triar-ne només un..., però diré un dels últims que he llegit, la saga de Jean M. Auel, Els fills de la terra, que actualment consta de cinc llibres.
D’autors n’he de dir dos. Noah Gordon és el meu autor favorit, he llegit tots els llibres que ha escrit, l’admiro i em va fer molta gràcia que la seva última novel•la, El celler, fos ambientada a Catalunya. Però no em puc oblidar de mencionar Tolkien.